مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 فروردین 1392 ساعت 06:012013-03-21پزشكي

بهبود مهارت های ارتباطی کودکان اوتیستیک با بازی های عروسکی


مداخله بازی درمانی عروسکی بر مهارت های ارتباطی کودکان اوتیسمی اثربخش است و به کارگیری عروسک های دستی به عنوان ابزاری در دسترس و انعطاف پذیر می تواند در مداخلات درمانی کودکان درخودمانده به کار رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس پژوهشی ایسنا، اوتیسم یا درخودماندگی یکی از اختلالات فراگیر رشد است که با ویژگی ها و آسیب های شدید و نافذ در تفکر، رفتار، احساس، زبان و ارتباط شناخته می شود.

سید محسن اصغری نکاح، استادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشی را به منظور بررسی تاثیر مداخله بازی درمانی عروسکی بر مهارت های ارتباطی کودکان مبتلا به این اختلال انجام داده است.

پژوهش به شیوه اقدام پژوهی طرح محور و در قالب طرح شبه آزمایشی پیش آزمون و پس آزمون با گروه شاهد انجام شده است و جامعه آماری آن کودکان درخودمانده سنین پیش دبستانی سال تحصیلی89- 1388 شهر مشهد بوده اند.

10 نفر آنها به صورت تصادفی به دو گروه مداخله و شاهد تقسیم شدند، کودکان گروه مداخله در جلسات بازی درمانی عروسکی با میانگین 22 جلسه شرکت داده شده و پیش و پس از مداخله آزمون مقیاس ارتباط اجتماعی اولیه، برای دو گروه اجرا شد، داده ها با استفاده از آزمون های آماری U من ویتنی و آزمون رتبه های علامت دار ویلکاکسون تحلیل شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود مهارت های ارتباطی کودکان اوتیستیک با بازی های عروسکی

بهبود مهارت های ارتباطی کودکان اوتیستیک با بازی های عروسکی