مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 اسفند 1391 ساعت 06:022013-03-18سياسي

روانشناسی پیش داوری


در واقع پیش داوری بر اساس منطق و واقعیت نیست بلکه بر پایه مجموعه ای از فرضیات، مفاهیم نیمه درست و گمانه زنی ها شکل می گیرد و مبتنی بر تعمیم غلط و انعطاف اگر پیش داوری نوعی نگرش است، - تبعیض تجلی آن و تحقیر یا برچسب زدن، پیامدهای آن می باشد.

میگنا - گذشت کردن و نگاه خوشبینانه داشتن نسبت به برخی رفتارهایی است که حس بدبینی را ممکن است در ما تشدید کند نکته بسیار مهمی است.

روانشناسی پیش داوریچه کنیم تا دیگران را قضاوت نکنیم؟ چرا با این که همه ما می دانیم قضاوت کردن بر رفتار و گفتار دیگران از زشت ترین و آزاردهنده ترین ناهنجاری های رفتاری ما ایرانی هاست، اما بیشتر اوقات آگاهانه یا ناآگاهانه مرتکب آن می شویم.

درحالی که اگر هریک از ما بدرستی خود را بشناسد و تاثیر قضاوت های نادرست خود را بر زندگی افراد ببیند و این نکته را درک کند که گاهی قضاوت های نادرست می تواند مسیر زندگی دیگران را تغییر دهد، به طور قطع در قضاوت عجله نکرده و بسیاری از اوقات ترجیح می دهد که از قضاوت بپرهیزد و انجام این موضوع مهم را به افراد دارای صلاحیت بسپارد.

در واقع پیش داوری بر اساس منطق و واقعیت نیست بلکه بر پایه مجموعه ای از فرضیات، مفاهیم نیمه درست و گمانه زنی ها شکل می گیرد و مبتنی بر تعمیم غلط و انعطاف اگر پیش داوری نوعی نگرش است، تبعیض تجلی آن و تحقیر یا برچس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روانشناسی پیش داوری

روانشناسی پیش داوری