مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 اسفند 1391 ساعت 21:412013-03-14بين الملل

کارشناس سازمان ملل خواستار شد: توجه بیشتر به زنان راهکار موثر مبارزه با گرسنگی


دولتها باید تدابیری را جهت امنیت غذایی بکار برند که در این راه توجه بیشتر به زنان راهکاری موثر برای مبارزه با گرسنگی و سوء تغذیه عنوان می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس زنان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الیوردی شوتر، گزارشگر ویژه برنامه موسوم به قدرت برای غذا به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو اظهارکرد: تقسیم قدرت با زنان یک راه میانبر برای کاهش گرسنگی و سوء تغذیه و تنها راه موثر برای تبدیل قدرت به غذا است.

وی در ادامه افزود: به دلیل ترک مزارع از سوی مردان و جستجوی آنها به دنبال یافتن کار، کشاورزی خانوادگی بیشتر شکل زنانه به خود گرفته است.

با وجود اینکه زنان هم بار مسئولیت مزارع را به دوش می کشند و هم بار سنگین مسئولیتهای خانوادگی، با این حال آنان از ابزارهایی که شرایط آنها را چه در داخل مزارع چه در خارج از آن بهبود می بخشد، محروم هستند.

با وجود اینکه شوتر از طرح اعطای قدرت به زنان و توجه بیشتر به آنها مانند افزایش سهم کارگران زن در هندوستان استقبال می کند با این حال نسبت به موانعی که حضور زنان در فعالیت های اجتماعی را دچار مشکل می کند هشدار داد و تاکید کرد این موانع باید مشخص شوند.

وی افزود: زنان در نظام کاری در صورتیکه سهمی برای خدمات نگهداری از کودک برای آنها در نظر گرفته شود هیچ بهره ای از مشارکت در کار نخواهند برد و نقش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس سازمان ملل خواستار شد: توجه بیشتر به زنان راهکار موثر مبارزه با گرسنگی

کارشناس سازمان ملل خواستار شد: توجه بیشتر به زنان راهکار موثر مبارزه با گرسنگی