مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 اسفند 1391 ساعت 21:412013-03-14اقتصادي

آغاز تولید واکسن "آنفلوآنزا" در کشور از سال آینده


رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو از تولید واکسن ایرانی آنفلوآنزا از سال آینده خبر داد و اظهار کرد: زیرساخت های تولید این واکسن با همکاری یک شرکت خارجی در کشور فراهم شده است و معاونت تحقیقات و فناوری نیز مشارکت کرده تا تکنولوژی آن را وارد کشور کنیم.

دکتر محمد قیصرزاده در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا قیمت بالایی دارد، اظهار کرد: با تولید این واکسن در کشور، صرفه جویی ارزی بالایی برای کشور ایجاد می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این باید در نظر داشت که واکسن آنفلوآنزا دارای اهمیت استراتژیک است، زیرا آنفلوآنزا ممکن است در برخی ایام سال اپیدمی و همه گیر شده و نیاز به تامین این واکسن دوچندان شود.

البته هنوز مجوز ساخت این واکسن صادر نشده و پرونده آن در دست بررسی است.

رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با بیان اینکه 60 درصد واکسن های مورد نیاز بازار را از طریق تولیدات داخلی تامین می کنیم، گفت: به عنوان نمونه واکسن های فلج اطفال، دیفتری و سه گانه در داخل کشور تولید می شوند.

قیصرزاده در خصوص نحوه نظارت بر تولید و توزیع واکسن های داخلی، ادامه داد: واکسن در جمعیت زیادی توزیع می شود و اگر عوارضی هم داشته باشد، بلافاصله پس از جریان قرار دادن مرکز مدیریت و مراقبت از بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تولید واکسن "آنفلوآنزا" در کشور از سال آینده

آغاز تولید واکسن "آنفلوآنزا" در کشور از سال آینده