مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 اسفند 1391 ساعت 19:182013-03-13بين الملل

سازمان ملل علت ده درصد از مرگ و میرها در زندان های کنگو را شکنجه دانست


دفتر مشترک حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارشی که در کینشازا منتشر شد اعلام کرد بیش از ده درصد از مرگ و میرهای ثبت شده در سال دو هزار و دوازده در بازداشتگاه های جمهوری دموکراتیک کنگو ناشی از شکنجه یا بدرفتاری بوده است.

براساس اطلاعات دفتر مشترک حقوق بشر سازمان ملل متحد که با همکاری هیئت برقراری ثبات در جمهوری دموکراتیک کنگو جمع آوری شده است، صد ویک مورد مرگ و میر در سال دو هزارو دوازده به ثبت رسیده است درحالی که این رقم در سال دو هزار و ده ، پنجاه و چهار و در سال دو هزار ویازده ، پنجاه و شش مورد بود.

شمار مرگ و میر در بازداشتگاه ها در سال دو هزار و دوازده تقریبا دو برابر شده است و شرایط بازداشت ها در بخش اعظم بازداشتگاه ها بسیار شکننده باقی مانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری شین هوا از کینشازا، علل این مرگ و میرها علاوه بر شکنجه ، به ویژه شرایط بد بازداشتگاه ها بوده است.

از این دلایل می توان به جادادن بیش از حد زندانیان در زندان ها ، سوء تغذیه ، فقدان مراقبت های پزشکی مناسب و ناکافی بودن بودجه های اختصاص یافته به زندانها اشاره کرد.

دفتر مشترک حقوق بشر سازمان ملل متحد از مقامات حکومتی خواست تا به مسئولیت های خود برای تضمین و رعایت حقوق اساسی عمل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل علت ده درصد از مرگ و میرها در زندان های کنگو را شکنجه دانست

سازمان ملل علت ده درصد از مرگ و میرها در زندان های کنگو را شکنجه دانست