مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 اسفند 1391 ساعت 11:072013-03-13سياسي

معماری اصیل، منطبق با مبانی اسلامی باشد


دبیر همایش معماری و شهرسازی اسلامی، گفت: معماری اصیل باید منطبق با مبانی اسلامی، ارزشهای دینی و هویت ایرانی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه قم، دکتر"عبدالحمید نقره کار" در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری همایش ملی معمار و شهرسازی اسلامی ایرانی با آیت الله جوادی آملی با تأکید بر ضرورت تبیین معماری اسلامی و ایرانی در شهرسازی، تصریح کرد: سبک اسلامی و تحول بنیادین در معماری ها و روند شهرسازی لازم الاجراست و معماری باید منطبق با مبانی اسلامی و ارزشهای دینی و هویت ایرانی باشد.

وی افزود: سبک اسلامی باید در معماری شهری نهادینه و رعایت شود هرچند به دلیل مشکلات اقتصادی گاه رویکرد دیگری در معماری شاهد هستیم.

دکتر نقره کار با بیان اهمیت حضور حوزه های علمیه و دانشگاه ها در تبیین معماری اسلامی، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه به عنوان مرکز علمی و اسلامی جهان اسلام ظرفیت های قابل توجهی برای پژوهش و نهادینه سازی معماری اسلامی دارند که با مشارکت حوزه های علمیه و دانشگاهها می توان به نتایج خوبی در این عرصه دست یافت.

عضو هیأت علمی دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت، اظهار کرد: مبانی اسلامی در معماری باید به صورت محتوایی، کوتاه مدت و بلندمدت مورد پیگیری قرار گیرد به ویزه تشکیل کارگاههای دانش افزایی برای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معماری اصیل، منطبق با مبانی اسلامی باشد

معماری اصیل، منطبق با مبانی اسلامی باشد