مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 اسفند 1391 ساعت 16:262013-03-12حوادث

به کارگیری نسل جدید دستگاه های زنده یاب


مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از واردات نسل جدید دستگاه های زنده یاب بیورادار به کشور خبرداد و گفت: با بکارگیری این دستگاه ها، توان عملیاتی گروه های جستجو و نجات هلال احمر در نجات جان افراد گرفتار در انواع حوادث افزایش می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، ظاهر رستمی افزود: 74 دستگاه زنده یاب بیورادار به تازگی به منظور نجات جان افراد گرفتار در آوار زلزله، ریزش بهمن و ریزش معادن در اختیار گروه های تخصصی جستجو و نجات هلال احمر قرار گرفت.

وی اضافه کرد این دستگاه ها در هنگام وقوع حوادثی نظیر زلزله، سیل و حوادث انسان ساخت به نوعی کاربرد تخصصی داشته و قادر است مصدومین گرفتار در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث یاد شده را شناسایی و رد یابی کند.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر ادامه داد دستگاه های بیورادار برای انجام عملیات های زنده یابی در عمق هفت متر، سطح 30 متر و در بتن یک متر بوده و در برف و باران نیز کارایی ردیابی و رصد حادثه دیدگان را دارد.

رستمی توضیح داد، دستگاه های بیوردار مجهز به آنالیز فرکانس قلب و نبض انسان بوده و قادر به تشخیص مصدومان فاقد درجه هوشیاری در زیر آوار است.

این مقام مسوول در جمعیت هلال احمر اظهار داشت: دستگاه زنده اندسکوپ نوع دیگری از دستگاه های زنده یاب است که قابلیت تصویربرداری ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به کارگیری نسل جدید دستگاه های زنده یاب

به کارگیری نسل جدید دستگاه های زنده یاب