مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 اسفند 1391 ساعت 14:052013-03-09پزشكي

40 درصد مردم مشهد مبتلا به سندروم هستند


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد علت انتخاب همایش به عنوان سندروم را شایع بودن این بیماری در مشهد دانست و گفت: 40 درصد مردم مشهد به این بیماری مبتلا هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، مجید غیور مبرهن صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران در محل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: همایش سندروم به صورت دوره ای هر دو سال در یک کشور برگزار می شود که IUBMB مسئول این همایش است و ایران فقط مسئول برگزار کننده است تا موضوع انتخابی را در تمامی ابعاد مورد ارزیابی قرار دهد.

وی علت انتخاب همایش به عنوان سندروم را شایع بودن این بیماری در مشهد دانست و افزود: سندروم یعنی مجموع چند بیماری مانند چاقی بیش از حد با فشار خون، تیرویید و دیابت که اگر سه مورد این بیماری ها را فرد داشته باشد دچار سندروم است، که 40 درصد مردم مشهد به این بیماری مبتلا هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: سندروم در آمریکا حدود 25 درصد و در نانسی فرانسه کمتر از 10 درصد و در خانم های کمتر از آقایان است و این در حالی است که در ایران 55درصد خانم ها و 25 درصد آقایان مبتلا هستند.

مبرهن با بیان اینکه همین مشکل آماری باعث انتخاب این موضوع برای همایش شد، تاکید کرد: این آمار حدود شش سال پیش تعیین شده و دیابت حدود 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 درصد مردم مشهد مبتلا به سندروم هستند

40 درصد مردم مشهد مبتلا به سندروم هستند