مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 اسفند 1391 ساعت 12:162013-02-25اقتصادي

هشدار رییس موسسه تغذیه و سلامت درباره محصولات کشاورزی


رییس موسسه تغذیه، سلامت و توسعه با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید محصول کشاورزی ایمنی مواد غذایی را در معرض خطر قرار ندهد تاکید کرد: بخش عمده ای از شیوع سرطان ها ناشی از مصرف مواد غذایی غیرایمن و استفاده از کودهای نیتراته و ازته است؛ اما با حمایت مجدد وزارت جهاد کشاورزی از کارخانه های تولیدکننده کودهای سالم و روش های بیولوژیک برای مبارزه با آفات نباتی ابتلا به سرطان ها در کشور کاهش خواهد یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر ربابه شیخ الاسلام در گفت وگو با سلامت نیوز گفت: مواد مغذی موجود در خاک به مرور زمان در اثر کشت و زرع و بارانها و سیلاب ها از بین می رود و درست همان عوارضی که کمبودهای ریزمغذی در بدن انسان و حیوان بوجود می آورند در گیاه نیز بوجود می آید؛ در حالیکه اگر برای تقویت خاک از کودهای طبیعی یا کمپوست و کودهای حاوی ریزمغذی ها مانند آهن و روی استفاده شود خاک و به تبع آن گیاه غنی می شود.

وی افزود: مسلما متولیان تولید غذا به سلامت مردم علاقه مند هستند و نمی خواهند سلامتی مردم از طریق غذا، باقیمانده سموم کشاورزی و نیتراتها به خطر بیفتد در این صورت باید در فرمول خاک دقت بیشتری صورت گیرد.

رییس موسسه تغذیه و سلامت در عین حال هشدار داد: متاسفانه علیرغم اینکه قرار بود عده زیادی از کشاورزان تحت آموزش مربیان کشاورزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار رییس موسسه تغذیه و سلامت درباره محصولات کشاورزی

هشدار رییس موسسه تغذیه و سلامت درباره محصولات کشاورزی