مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اسفند 1391 ساعت 08:152013-02-23اقتصادي

تا پایان امسال صورت می گیرد تولید 18 هزار تن ماهی سردآبی در چهارمحال و بختیاری


مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان سال جاری تولید ماهی سردآبی در استان به 18 هزار تن افزایش می‎یابد.

- صفدر نیازی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر 16 هزار تن ماهی در سطح مزارع پرورش ماهی استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

وی افزود: تولید 16 تن ماهی در سال جاری افزون بر 48 میلیارد ریال ارز آوری برای کشور داشته است.

نیازی از کشورهای حوزه خلیج فارس به عنوان مهم ترین بازارهای هدف ماهی سردآبی استان نام برد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر افزون بر 4 هزار نفر در زمینه پرورش قزل آلا در استان فعالیت می کنند.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت نهادینه سازی مصرف ماهی در سبد خانوارها تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه در ایران به دلیل کشاورزی چند هزار ساله ماده معدنی روی به مقدار کافی در خاک کشاورزی وجود ندارد، این اشکال سبب کمبود روی به طور فراوانی در ایران شده و برخی از موارد کم اشتهایی ، رشد ناکافی و کوتاه قدی نیز به همین دلیل است.

وی با بیان اینکه غذاهای دریایی و ماهی نقص کمبود روی را برطرف می کنند چون سرشار از روی هستند، افزود: ماهی ها یک نوع مخصوص از چربی را به فراوانی دارند که اسم این نوع چربی در کتاب ها به نام امگا 3 معروف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تا پایان امسال صورت می گیرد تولید 18 هزار تن ماهی سردآبی در چهارمحال و بختیاری

تا پایان امسال صورت می گیرد تولید 18 هزار تن ماهی سردآبی در چهارمحال و بختیاری