مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 اسفند 1391 ساعت 07:262013-02-22پزشكي

موفقیت محققان ایرانی در ترمیم زخم های ایسکمی با سلول های بنیادی


پژوهشگران کشورمان موفق شدند با استفاده از تزریق سلول های بنیادی زخم های ناشی از ایسکمی اندام را ترمیم کنند.

دکتر بهنام مولوی، پژوهشگر این طرح در گفت وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این زمینه توضیح داد: این تزریق برای بیمارانی انجام شده است که امکان عمل جراحی در آنها وجود نداشت و ممکن بود اندام درگیر ایسکمی در آنها قطع شود.

به گفته وی ایسکمی در اصطلاح پزشکی به انسداد عروق در برخی اندام گفته می شود که مانع از رسیدن خون و اکسیژن به بافت ها می شود.

این بیماری ممکن است بر اثر دیابت و یا مصرف سیگار و نیز عوامل بسیاری دیگر ایجاد شود و در برخی موارد به قطع اندام منجر می شود.

نیکبخت درباره بیماران مبتلا به ایسکمی توضیح داد: این بیماران با علائم درد اندام در هنگام راه رفتن مراجعه می کنند که با ایستادن ساکت می شود و با حرکت مجددا خود را نشان می دهد و به لنگش متناوب موسوم است.

این پژوهشگر افزود: حتی ممکن است بیماران با زخم های کوچک و یا سیاه شدن انگشت های دست و پا مراجعه کنند که برای تشخیص شدت بیماری باید مورد آنژیوگرافی قرار گیرند.

نیکبخت درباره ی راه های دیگر درمان این بیماران نیز گفت: برخی از این بیماران با باز کردن رگ با استفاده از بالن و یا پیوند رگ سلامتی خود را باز می یابنداما بسیاری دیگر امکان چنین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت محققان ایرانی در ترمیم زخم های ایسکمی با سلول های بنیادی

موفقیت محققان ایرانی در ترمیم زخم های ایسکمی با سلول های بنیادی