مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 اسفند 1391 ساعت 07:162013-02-22پزشكي

جادوی عجیب زندگی پرتحرک بر طول عمر/بومیانی که بدون تکنولوژی زندگی می کنند


تحقیقاتی که در گذشته به بررسی رابطه بین مدرن شدن جوامع و بیماری های مختلف پرداخته اند، نشان می داد که حتی تغییرات کوچک در مسائل اقتصادی و اجتماعی در سلامتی مردم تاثیرگذار است اما تحقیقات جدید نتایج متفاوتی را در بر دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تحقیقات جدیدی در دانشگاه UCBS و دانشگاه نیومکزیکو بر روی مردم سیمن از مناطق بولیوی انجام شده که نتایج جالبی در بر داشته است.

در گزارشی که از نتایج این تحقیق حاصل شده، آمده است: بیماری های قلبی دلیل عمده مرگ و میر در آمریکاست و زندگی بدون تحرک عامل اصلی بروز این بیماری هاست.

با این وجود در بین مردم سیمن که جمعیتی در بولیوی در حوزه آمازون هستند، نشانه ای از بیماری قلبی وجود ندارد، آن ها کلسترول پایینی دارند، چاقی مفرط در بین آن ها نادر است و از دخانیات استفاده نمی کنند.

این نتیجه تحقیقات در دانشگاه UC سانتا باربارا و دانشگاه نیومکزیکو است در این تحقیقات شکارچیان و باغداران را مورد مطالعه قرار دادند تا بفهمند دنیای مدرن چه تاثیری بر فعالیت فیزیکی آن ها گذاشته است، آیا با این تغییرات که در دنیای مدرن ایجاد شده، چاقی، فشار خون و بیماری های قلبی افزایش یافته و چگونه می توان از این یافته ها برای بهتر شدن شرایط بزرگسالان آمریکایی استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جادوی عجیب زندگی پرتحرک بر طول عمر/بومیانی که بدون تکنولوژی زندگی می کنند

جادوی عجیب زندگی پرتحرک بر طول عمر/بومیانی که بدون تکنولوژی زندگی می کنند