مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 اسفند 1391 ساعت 11:182013-02-20پزشكي

مهمترین دلیل مصرف زیاد نمک عادت کردن به طعم شور است


مهمترین دلیل مصرف زیاد نمک، عادت کردن افراد به طعم شور است که می توان به جای آن از آب لیموترش، سبزیهای تازه، - آب نارنج، شوید و آویشن استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، فرشته بوستانی افزود: با کم کردن مقدار نمک مصرفی در طول زمان، فرد به طعم کم نمک در غذا عادت می کند.

وی با تاکید بر کاهش مقدار نمک افزودنی در هنگام تهیه و طبخ غذا، اظهار داشت: حداکثر مقدار توصیه شده برای مصرف نمک روزانه، پنج گرم است که این مقدار شامل نمک سفره و نمک موجود در مواد غذایی و تنقلات می شود.

این کارشناس تغذیه توصیه کرد: افراد مبتلا به فشارخون بالا، افراد بالای 25سال، به ویژه سنین بالای 65سال، مادران باردار و شیرده وافرادی که سابقه ابتلا به فشار خون بالا در فامیل دارند، باید بیش از سایرین مراقب مقدار نمکی مصرفی خود باشند.

بوستانی تصریح کرد: بهتراست افراد برچسب بسته بندی مواد غذایی را برای آگاهی از مقدار سدیم موجود در آن مطالعه کرده و انواع کم نمک را انتخاب کنند.

وی افزود: مصرف مواد غذایی شور، دودی و ترشیجات مانند ماهی دودی، آجیل شور، چیپس، پفک، انواع شور و سوسیس و کالباس باید در رژیم غذایی افراد کاهش یابد.

وی تاکید کرد: با توجه به حجم بالای نمک در کنسروها و مواد غذایی بسته بندی شده، بهتراست افراد از مصرف آنها تا حد زیادی اجتناب کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین دلیل مصرف زیاد نمک عادت کردن به طعم شور است

مهمترین دلیل مصرف زیاد نمک عادت کردن به طعم شور است