مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 بهمن 1391 ساعت 10:352013-02-16اجتماعي

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد احداث پاسگاه حفاظتی در تالاب‎های پلدختر


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: به منظور حفاظت از حیاط وحش و محیط زیست به زودی پاسگاه محیط بانی با 8 نفر نیرو در تالاب‎های پلدختر مستقر می‎شود.

- محمد حسین بازگیر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در لرستان با بیان اینکه به طور جدی به دنبال ارتقای سطح حفاظت منطقه تالاب‎های پلدختر و تبدیل آن به یک منطقه حفاظت شده هستیم، اظهار کرد: کار مطالعات ارتقای تالاب‎های پلدختر شروع شده است و در ساختار جدید تشکیلاتی استان احداث یک واحد پاسگاه محیط بانی با 8 نفر نیرو تصویب شده که به زودی مراحل استخدام نیروها انجام خواهد شد و در منطقه تالاب‎های پلدختر مستقر می‎شوند.

وی در خصوص آخرین وضعیت احیای دوباره تالاب بزرگری بلمک که چند سال پیش با احداث زهکش خشک شده بود، گفت: جلسات متعددی با مردم و مسئولان برگزار شده است و با حمایت و همراهی مردم منطقه این تالاب دوباره احیا می‎شود.

این مسئول با اشاره به اینکه محیط زیست لرستان در این رابطه پنج هدف عمده را دنبال می کند، ادامه داد: حفظ و احیای ارزش‎های اکو سیستمی و زیستگاهی آن مانند مناطق طبیعی و چشم اندازها، پرندگان و آبزیان، بیولوژیک تالاب‎ها، بهبود وضعیت بهره‎برداری از اراضی اطراف آن، رفع مناقشات و بهبود وضعیت کشاورزی و دامپروری اطراف تالاب‎ها از جمله اهداف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد احداث پاسگاه حفاظتی در تالاب‎های پلدختر

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد احداث پاسگاه حفاظتی در تالاب‎های پلدختر