مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 بهمن 1391 ساعت 15:382013-02-11دانش

همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و معاونت علمی با امضاء قرارداد


قرارداد طرح کلان ملی طراحی و ساخت رله صنعتی دیجتال و هوشمند میان دانشگاه صنعتی امیر کبیر و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، عصر امروز دوشنبه 23 بهمن ماه درحاشیه مراسم افتتاح 7 مرکز آزمایشگاهی تخصصی در حوزه هیدروژن و پیل سوختی در دانشگاه های کشور که به صورت نمادین در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، قرارداد طرح کلان ملی طراحی و ساخت رله صنعتی دیجتال و هوشمند توسط دکتر نسرین سلطانخواه- معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر علیرضا رهایی- رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر منعقد شد.

دکتر غلامحسین رحیمی- رییس مرکز طرح های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره کارکرد رله ها گفت: رله جزء مهمترین اجزایی است که هر سامانه صنعتی را کنترل می کند.

وی ادامه داد: رله ها در ظرفیت ها و قدرت های مختلف با توجه به نیاز صنایع به کار گرفته می شوند و ساده ترین رله ها، رله هایی هستند که در خانه استفاده می کنیم.

به عنوان مثال رله ای که بین یخچال و منبع تغذیه برق استفاده شده و جریان برق را کنترل می کند.

رییس مرکز طرح های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: رله های ساده درکشور ساخته می شوند ولی رله های سنگین صنعتی که در صنایع فولاد و دیگر صنایع استفاده می شوند از خارج وارد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و معاونت علمی با امضاء قرارداد

همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و معاونت علمی با امضاء قرارداد