مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 بهمن 1391 ساعت 13:582013-02-10پزشكي

اجرای برنامه ملی کنترل دیابت و عوارض آن در کشور


برنامه ملی کنترل دیابت و عوارض ناشی از آن در کشور اجرا می شود .

رییس اداره پیشگیری از بیماری های غدد و متابولیک وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه کارگاه منطقه ای آموزشی آشنایی با نرم افزار ثبت دیابت در دانشکده علوم پزشکی نیشابور با بیان این مطلب گفت : چهار میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند و پنج میلیون نفر در معرض خطر ابتلا به آن قرار دارند.

محمد علوی نیا دیابت را پرهزینه ترین بیماری غدد در دنیا خواند و افزود: اکنون تعداد مبتلایان به این بیماری 336 میلیون نفر شمارش شده اند و برآورد می شود تا سال 2025 میلادی این تعداد به بیش از نیم میلیارد نفر برسد.

رییس اداره غدد و متابولیک وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی هم در این مراسم دلایل اصلی رشد دیابت را گسترش شهر نشینی ، صنعتی شدن جوامع ، کم تحرکی ، افزایش مصرف فست فود و زندگی ماشینی عنوان و اضافه کرد : دیابت نوع اول وابسته به انسولین است که از بدو تولد تا قبل از 30 سالگی و نوع دوم غیر وابسته به انسولین است که بعد از این سن رخ می دهد.

کوروش اعتماد سن بیشترین مبتلایان نوع دوم در جهان را بین 55 تا 65 سال اعلام کرد و گفت: سن بیشترین مبتلایان نوع دوم در ایران 45 تا 50 سال است که این به معنای پنج سال زودتر مبتلا شدن ایرانیان به بیماری دیابت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای برنامه ملی کنترل دیابت و عوارض آن در کشور

اجرای برنامه ملی کنترل دیابت و عوارض آن در کشور