مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 بهمن 1391 ساعت 09:502013-02-03پزشكي

مدیر گروه سلامت روان دانشگاه پزشکی کرمان: 15 درصد جمعیت هر جامعه ای افسرده است


مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: حدود 15 درصد جمعیت هر جامعه ای به افسردگی مبتلا هستند.

- " از کرمان، علی بهرام نژاد پیش از ظهر امروز در جمع بانوان کرمانی اظهار داشت: افسردگی از بیماری های شایع است و حدود 15 درصد جمعیت هر جامعه ای به افسردگی مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه بیماری افسردگی درمانی راحت و میزان درمان پذیری بالایی نیز داد، ادامه داد: افسردگی وضعیت بهداشتی است که در مورد آن برداشت های اشتباهی وجود دارد و به صورت انگ و تبعیض درک می شود.

بهرام نژاد عنوان کرد: افسردگی منجر به بسیاری از آسیب های اجتماعی و معضلات می شود و در همه گروه ها، سن، نژادها، مذاهب و سطح درآمدی وجود دارد.

وی ابراز داشت: افسردگی نشانه ضعف و نقص نیست و افراد دارای این بیماری نمی توانند بدون کمک دیگران بیماری خود را بهبود ببخشند.

بهرام نژاد با اشاره به ریزفاکتورهای بیماری افسردگی گفت: مشکلات اجتماعی، ژنتیک، قرار گرفتن در معرض خشونت، جدایی یا طلاق، بیماری های مزمن از جمله این موارد است.

وی خاطرنشان کرد: دو نشانه اصلی افسردگی اندوه و لذت نبردن است که البته این موارد نیز باید حداقل به مدت دو هفته در فرد دیده شود.

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی بیان کرد: افسردگی در جوامع ما بیشتر به صورت جسمی بروز می کند، زیرا سیستم بدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیر گروه سلامت روان دانشگاه پزشکی کرمان: 15 درصد جمعیت هر جامعه ای افسرده است

مدیر گروه سلامت روان دانشگاه پزشکی کرمان: 15 درصد جمعیت هر جامعه ای افسرده است