مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 بهمن 1391 ساعت 07:462013-01-31پزشكي

یشترین کودک آزاری ها توسط بستگان نزدیک کودک انجام می شود


کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: بستگان و سایر مراقبان کودک از جمله کسانی هستند که بیشترین کودک آزاری را مرتکب می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس سلامت ایسنا، فاطمه نوری با بیان این مطلب و با تأکید بر لزوم مراقبت از کودکان به عنوان قشر آسیب پذیر اجتماع، کودک آزاری جسمی، کودک آزاری عاطفی، کودک آزاری جنسی، غفلت و بی توجهی، سوء استفاده صنعتی و کودک آزاری تحصیلی را از انواع کودک آزاری دانست.

وی ادامه داد: وجود والدین خشمگین و پرخاشگر، والدین دارای اختلالات روانی و شخصیتی اختلالات وسواسی، بدبینی، والدینی که در کودکی خود قربانی خشونت والدین خود بوده اند، خانواده های دارای مشکلات اقتصادی، والدین معتاد، زوجینی که مشکلات عاطفی دارند، خانواده های تک سرپرست، خانواده های پرجمعیت، کودکان معلول جسمی و ذهنی و کودکان بیش فعال از مهمترین عوامل خطرزا در کودک آزاری هستند.

این کارشناس سلامت روان گفت: در کودک آزاری جسمی فرد آزارگر به عمد یا غیرعمد با استفاده از روش هایی مانند نیشگون گرفتن، گاز گرفتن، سیلی زدن، سوزاندن، لگد زدن و پرتاب کردن کودک، چنگ زدن و ایجاد کبودی، صدمات خفیف تا شدیدی را به کودک وارد می کند که گاهی ممکن است حتی منجر به مرگ کودک شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یشترین کودک آزاری ها توسط بستگان نزدیک کودک انجام می شود

یشترین کودک آزاری ها توسط بستگان نزدیک کودک انجام می شود