مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 بهمن 1391 ساعت 14:482013-01-30اقتصادي

97درصد آب آشامیدنی روستاهای خوزستان بهداشتی است


رییس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: درحال حاضر 97 درصد آب آشامیدنی روستاهای خوزستان به صورت بهداشتی تهیه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، مهدی اقتصاد ظهر چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: اگرچه در حوزه بهداشتی استان پیشرفتهای مطلوبی حاصل شده اما این پیشرفتها رضایت کامل از حوزه سلامت نیست.

وی با تاکید بر اینکه در این بخش باید فعالیتهای گسترده تری و در سطح انتظارات مردم صورت گیرد، به عملکرد بهداشت استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 900 خانه بهداشت در خوزستان وجود دارد که یکهزار و 800 بهورز در این خانه ها مشغول به کار هستند.

اقتصاد با اشاره به وجود 130 مرکز بهداشتی در مناطق شهری استان، افزود: 90 پایگاه بهداشتی نیز در شهرهای خوزستان فعال هستند.

وی افزود: همچنین در 22 شهرستان، مرکز مشاروه تغذیه وجود دارد که در هر یک حداقل یک پزشک و یک کارشناس تغذیه فعالیت می کنند.

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر در 23 شهرستان استان آزمایشگاه کنترل کیفی آب آشامیدنی فعال است، اظهار کرد: در گذشته 11 درصد آب آشامیدنی مصرفی در روستاها به صورت بهداشتی تهیه می شد که امروزه این رقم به بیش از 97 درصد رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کودکان و مقایسه با قبل از انقلاب، افزود: در سال 57 تنها 26 درصد کودکان واکسینه می شدند ولی امروزه وا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

97درصد آب آشامیدنی روستاهای خوزستان بهداشتی است

97درصد آب آشامیدنی روستاهای خوزستان بهداشتی است