مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 بهمن 1391 ساعت 13:132013-01-30پزشكي

هدف مدیریت بحران آسیب های انسانی ناشی از سوانح است


کارشناس مسئول دبیرخانه کارگروه بهداشت درمان در حوادث غیرمترقبه وزارت بهداشت گفت: نخستین هدف مدیریت بحران به حداقل رساندن تلفات جانی و آسیب های انسانی ناشی از سوانح است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، رضا محمدی ظهر چهارشنبه در کارگاه مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، مباحث مربوط به فرماندهی بحران در بیمارستان را ارائه کرد و با اشاره به نقش بیمارستان ها در مدیریت بحران، افزود: مدیریت سلامت موضوع جدایی ناپذیر مدیریت بحران در تمامی سوانح است.

وی با بیان اینکه بخشها و سازمان های متعددی در مدیریت سلامت در سوانح دخیل هستند، یکی از مهمترین آنها را مراکز بهداشتی- درمانی و در رأس آنها بیمارستان ها ذکر کرد.

محمدی مهمترین نقش بیمارستان ها را ارائه خدمات قطعی تشخیصی- درمانی به قربانیان سوانح دانست.

محمدی با اشاره به سایر مسئولیت های بیمارستان ها در جریان بحران، پذیرش و اسکان بیماران تخلیه شده از بیمارستان ها یا مراکز دیگر، تشکیل و اعزام تیم های اضطراری پزشکی، تریاژ آسیب دیدگان در جریان سوانح بزرگ، ارائه خدمات بهداشتی و سلامت روان به بیماران و جامعه همچنین اطلاع رسانی عمومی را از جمله این مسئولیت ها برشمرد.

وی ادامه داد: حوادث غیرمترقبه از نظر کمی و کیفی با اورژانس های روزمره بیمارستان متفاوت هستند و بیمارستان ها در سوانح با بیماران،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف مدیریت بحران آسیب های انسانی ناشی از سوانح است

هدف مدیریت بحران آسیب های انسانی ناشی از سوانح است