مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 بهمن 1391 ساعت 06:512013-01-29پزشكي

خدمت و محبت به دیگران روشی موثر برای شاد زیستن است


روانشناسان دانشگاه کالیفرنیا در یک مطالعه جدید یادآور شدند خدمت و محبت کردن به دیگران هرچند کوچک و قدردانی و سپاسگزاری از آنها، انسان را شادتر می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس سلامت ایسنا، سونجا لیوفبو میرسکای ، استاد روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا که بیش از 20 سال است روی احساس شادی مطالعه می کند، به این نتایج دست یافته است.

وی و بسیاری از همکارانش در طول مطالعات چند ساله خود به این نتیجه رسیده اند که انجام کارهای مثبت موجب تقویت احساسات و افکار و رفتار مثبت می شود و این امر نیز به نوبه خود به بهبود سلامت انسان منجر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازهلت دی نیوز، در این مطالعه پروفسور سونجا به دقت بررسی کرده است که چطور مردم می توانند به شکل ارادی افکار و اعمال خود را تغییر دهند تا به اوج شادی و رضایت از زندگی برسند.

وی با بازبینی مطالعات قبلی خود و دیگران به این نتیجه رسید که در واقع هیچ نسخه خاصی برای محبت کردن به دیگران به طوری که باعث افزایش حس شادمانی در خود فرد شود، وجود ندارد و تقریبا تمام انواع انگیزه ها و اشکال مختلف محبت کردن و خدمت به دیگران هرچند بار که انجام شوند، در ایجاد حس شادی تاثیرگذار است.

با این حال سونجا تاکید دارد: هرچند محبت کردن در ایجاد حس شادمانی نقش دارد اما همیشه روش محبت کردن به شیوه ای که ما تصور می کنیم، تاثیرگذار نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خدمت و محبت به دیگران روشی موثر برای شاد زیستن است

خدمت و محبت به دیگران روشی موثر برای شاد زیستن است