مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 بهمن 1391 ساعت 07:562013-01-26پزشكي

ابتکار: مشاهده بقایای سموم از رده خارج شده در سبزیجات نگران کننده است


عضو کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به نقش پررنگ تغذیه در بروز سرطان ها، عنوان کرد: امروز بحث امنیت غذایی برای ما به دغدغه تبدیل شده و نگران کننده است.

متاسفانه طبق نتایج به دست آمده از پایش و کنترل مواد غذایی توزیعی در میادین میوه و تره بار، شاهد بقایای سموم از رده خارج شده یا تاریخ مصرف گذشته در سبزیجات، به ویژه پهن برگ ها هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، دکتر معصومه ابتکار در همایش سرطان و پیشگیری که از صبح امروز در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد، با بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری سال 1390، 71.

4 درصد مردم در شهرهای حاشیه آن زندگی می کنند، عنوان کرد: این حرکت توام با توسعه پایدار رخ نداده است و کماکان شاهد مشکلات متفاوتی از جمله آلاینده های زیست محیطی هستیم.

وی ادامه داد: سیر مهاجرت از روستاها به شهرها بالاست و علاوه بر آن با شیب صعودی افزایش نرخ ابتلا به سرطان و افزایش آلاینده های محیطی در پی گسترش صنعتی شدن شهرها روبرو هستیم.

عضو کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه بیش از 30 درصد بیماری ها منشاء محیطی دارند، گفت: باید توجه داشت که بیماری های با منشاء آلاینده های محیطی، قابل کنترل و پیشگیری هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتکار: مشاهده بقایای سموم از رده خارج شده در سبزیجات نگران کننده است

ابتکار: مشاهده بقایای سموم از رده خارج شده در سبزیجات نگران کننده است