مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 بهمن 1391 ساعت 11:382013-01-25پزشكي

عوارض مصرف دگزامتازون خوراکی قابل برگشت نیست


دبیر کمیته تجویز منطقی دارو در استان یزد گفت: بعضی افراد از داروی دگزامتازون خوراکی به عنوان داروی اشتهار آور و چاق کننده استفاده می کنند و این در حالی است که دگزامتازون خوراکی به هیچ عنوان چاق کننده نیست ضمن اینکه عوارض مصرف آن نیز قابل برگشت نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، محمدرضا لطفعلیانی با تاکید بر عدم مصرف خودسرانه داروی دگزامتازون خوراکی اظهار داشت: این دارو چاق کننده نیست و تنها باعث تجمع آب زیر پوست می شود به همین دلیل باید از مصرف خودسرانه آن جلوگیری شود.

وی ادامه داد: مصرف دگزامتازون خوراکی به دلیل افزایش حجم مایع در گردش خون باعث افزایش فشار خون و افزایش فشار روی قلب شده و در نهایت موجب افزایش پوکی استخوان و افزایش قند خون در افراد می شود.

این دکتر داروساز عنوان کرد: چاقی یا افزایش موقتی وزن بدن به وسیله داروی دگزامتازون عامل برگشت پذیری است و می تواند سریع به حالت اول باز گردد ولی عوارض مصرف این دارو قابل برگشت نیست.

دبیر کمیته تجویز منطقی دارو در استان یزد با اشاره به عوارض داروهای کورتون دار در دراز مدت تاکید کرد: مصرف دراز مدت داروهای کورتون موجب پوکی استخوان و افزایش برداشت کلیسم از بافت استخوانی بدن می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض مصرف دگزامتازون خوراکی قابل برگشت نیست

عوارض مصرف دگزامتازون خوراکی قابل برگشت نیست