مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 بهمن 1391 ساعت 11:512013-01-23اقتصادي

28 هزار بافنده فرش تک بافت متمرکز و غیرمتمرکز در اردبیل وجود دارد


رییس اتحادیه فرشبافان دستی استان اردبیل گفت: 28 هزار بافنده فرش تک بافت متمرکز و غیرمتمرکز در مناطق مختلف استان در بافت فرش های دستی فعالیت دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مالک اژدر حسنی، رییس اتحادیه فرشبافان دستی استان اردبیل در نشستی با فرماندار خلخال افزود: هم اکنون 28 هزار بافنده فرش تک بافت متمرکز و غیرمتمرکز در مناطق مختلف استان در بافت فرش های دستی فعالیت دارند که 8800 نفر از این افراد از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره می برند.

وی گفت: شهرستان خلخال یکی از قطب های مهم استان در امر تولید فرش دستی و قالیبافی محسوب می شود و بیش از پنج هزار بافنده فرش به این کار در خلخال مشغول هستند.

وی افزود: امسال دوره های آموزشی ناظران فنی رفوگران و مرمت کاران در استان با همکاری و حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار و هزینه های دوره از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پرداخت شد.

وی گفت: واسطه ها موجب از بین رفتن فرش های بزرگ شده و این به ضرر بافندگان است.

حسنی افزود: با مراجعه بافندگان زیرپوشش اتحادیه که می خواهند از بیمه قالیبافی استفاده کنند پس از تشکیل پرونده در شعبه تأمین اجتماعی به کمیسیون پزشکی معرفی می شوند که متأسفانه زمان آن خیلی طولانی بوده و دو ماه طول می کشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

28 هزار بافنده فرش تک بافت متمرکز و غیرمتمرکز در اردبیل وجود دارد

28 هزار بافنده فرش تک بافت متمرکز و غیرمتمرکز در اردبیل وجود دارد