مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1391 ساعت 10:482013-01-21اقتصادي

سه موزه جدید در گلستان راه اندازی می شود


سه موزه جدید طی دهه فجر در استان راه اندازی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، قربان عباسی ظهر دوشنبه در کمیته برنامه ریزی دهه فجر در میراث فرهنگی استان، با اشاره به اینکه در سطح استان هفت موزه فعال وجود دارد، افزود: راه اندازی موزه مردم شناسی مینودشت وموزه مردم شناسی آزادشهر وهمچنین موزه فرش گنبد کاووس از برنامه های دهه فجر امسال است که با راه اندازی این موزه ها، تعداد موزه های این استان به 10 موزه افزایش خواهد یافت.

وی درادامه آمار بازدیدکنندگان موزه های استان در سال 1390 را تعداد 272 هزار و 332 نفر برشمرد و اذعان داشت: در 9 ماهه سال جاری نیز 189 هزار و 300 نفر از موزه های سطح استان بازدید کرده اند.

عباسی همچنین راه اندازی موزه زن در دفاع مقدس، راه اندازی موزه میراث روستایی در پارک جنگلی قرق، ایجاد موزه صید و صیادی، ایجاد موزه منطقه ای و ایجاد سایت موزه تورنگ تپه را از دیگر برنامه های در دست اقدام این اداره کل برشمرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، بازدید از موزه ها و ابنیه تاریخی استان گلستان در ایام دهه فجر( 12 لغایت 22 بهمن ماه) برای دانشجویان و دانش آموزان و در روز 22 بهمن ماه برای عموم رایگان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه موزه جدید در گلستان راه اندازی می شود

سه موزه جدید در گلستان راه اندازی می شود