مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1391 ساعت 11:382013-01-19پزشكي

36 درصد جمعیت استان قزوین کم تحرکند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: 36.

6 درصد جمعیت استان قزوین کم تحرک و 47.

8 درصد جمعیت اضافه وزن دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، سعید اسکویی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در محل استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: برخورداری آحاد جامعه از عدالت در سلامت از موضوعات مهمی است که برای تحقق آن همه دستگاههای اجرایی باید همکاری کنند.

وی افزود: در موضوع سلامت 20 شاخصه باید مورد توجه قرار گیرد که دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، فاضلاب مناسب، بهداشت فردی و اجتماعی، تغذیه سالم از جمله آنهاست.

امید به زندگی در کشور افزایش یافت اسکویی بیان کرد: خوشبختانه میزان امید به زندگی در کشور از 57 سال در ابتدای انقلاب به 73 سال رسیده که 16 سال افزایش یافته است.

وی افزود: سالانه 18 هزار نفر در کشور در اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند که بیماری های قلبی سالانه 15 هزار سال و سرطان ها سالانه هشت هزار سال از عمر انسانها را هدر می دهد که خسارات هنگفت اقتصادی از این موارد را متحمل می شویم.

این مسئول از تغییرات واقع شده در جامعه مانند کاهش میزان تولد، مرگ و میر و افزایش جمعیت و امید به زندگی هم خبر داد و یادآورشد: هر چند بسیاری از بیماریها کاهش یافته اما بیماریهای سکته قلبی و مغزی از 42 در 100 هزار نفر در سال 50 به 153 نفر در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

36 درصد جمعیت استان قزوین کم تحرکند

36 درصد جمعیت استان قزوین کم تحرکند