مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1391 ساعت 10:052013-01-18پزشكي

فارس گزارش می دهد محصولات کشاورزی ارگانیک و لزوم حمایت


در حالی که بسیاری از کشورها عطر و طعم حقیقی میوه ها و گل ها و سلامت را در محصول ارگانیک جستجو می کنند، بازار این محصولات نیز باید در کشور جدی گرفته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، یافته جدید دانشمندان در واقع تأییدی بر این باور قدیمی است که هر چیزی طبیعی اش بهتر است.

بر اساس مطالعه 10 ساله که گوجه فرنگی ارگانیک و انواع معمولی را مقایسه کرده، محققان دریافته اند، میزان مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی مثل فلانوییدها در انواع ارگانیک، دو برابر بیشتر از انواع معمولی است و تقریبا در سایر نوع محصولات کشاورزی نیز میزان ویتامین ها و در کل ارزش غذایی انواع ارگانیک آن به مراتب بیشتر از نوع معمولی است.

اما محصولات غذایی ارگانیک چه هستند؟ به طور کلی، غذای ارگانیک، به غذایی گفته می شود که بدون دخالت یا بدون مصرف آفت کش ها، کودهای شیمیایی و ترکیبات اصلاح شده ژنتیکی تولید شده باشد.

در واقع کشاورزی ارگانیک، شیوه ای از کشاورزی است که در تمامی مراحل کاشت تا برداشت، جمع آوری و بسته بندی محصولات کشاورزی از کود شیمیایی استفاده نمی کنند.

*رشد تولید محصول ارگانیک در کشورهای اروپایی و آمریکایی البته، در ابتدا این محصولات، تنها در فروشگاه های کوچک و یا در بازارهای محلی کشاورزان قابل دسترس بود، ولی در سال های اخیر، به طور وسیعی در اکثر فروشگاه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد محصولات کشاورزی ارگانیک و لزوم حمایت

فارس گزارش می دهد محصولات کشاورزی ارگانیک و لزوم حمایت