مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1391 ساعت 21:052013-01-14سياسي

/گزارش فارس/ رمز گشایی از جولان موریانه ها و گوسفندها در شوش


این روزها بحث محوطه باستانی شوش داغ است از چرای گوسفندها و جولان موریانه ها گرفته تا ثبت جهانی آن در سال 2014، اما آیا ایران یک چراگاه را نامزد ثبت در یونسکو کرده است؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جامعه فارس، از یک سو سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اخیراً خبر ثبت جهانی محوطه باستانی شوش در سال 2014 در یونسکو را اعلام کرده است و از سوی دیگر برخی کارشناسان، موضوعات متعددی اعم از تخریب ها و فاقد ارزش بودن آن را فریاد می زنند، اظهارنظرهایی که اگر واقعیت داشته باشد نمی توان امیدی به ثبت جهانی این اثر داشت.

اما آیا واقعاً شوش مخروبه است و یونسکو هر مخروبه ای را ثبت می کند یا اینکه بیشتر از رقبا باید مراقب گل های خودی در میدان مسابقه ثبت های جهانی باشیم؟ جهش ژنتیکی موریانه های شوش!  حمله موریانه ها به استخوان های شوش خبرساز شد، آنجایی که مرجان مشکور به نقل از ژان پرو باستان شناس فرانسوی که چندی پیش فوت شده نقل کرد: این باستان شناس چند روز پیش از مرگش از وجود این  موریانه ها در میان استخوانها ابراز تاسف کرده و اذعان داشته این بقایای انسانی باید موریانه زدایی شوند.

اما پرسش اینجاست که آیا موریانه ها استخوان می خورند؟ که غلامعلی باغبان، مدیر پایگاه میراث فرهنگی شوش به این سوال با قطعیت پاسخ می دهد: وجود موریانه در خانه های قدیمی و بناهای با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

/گزارش فارس/ رمز گشایی از جولان موریانه ها و گوسفندها در شوش

/گزارش فارس/ رمز گشایی از جولان موریانه ها و گوسفندها در شوش