مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1391 ساعت 05:552013-01-12پزشكي

تحقیقات جدید نشان داد مصرف روغن نامناسب در بارداری باعث اضافه وزن کودک می شود


محققان براساس نتایج تحقیقات جدید خود دریافتند که مصرف روغن نامناسب در دوره بارداری خطر اضافه وزن در کودکان را افزایش می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی فارس به نقل از روزنامه دیلی میل انگلیس، محققان دانشگاه ساوث همتون انگلیس دریافتند: مصرف انواع نامناسب روغن در دوره بارداری احتمال اضافه وزن کودکان متولد شده را افزایش می دهد.

این محققان دریافتند: مصرف مقادیر زیادی روغن های آشپزخانه و آجیل می تواند بر وزن کودکان متولد شده در مراحل بعدی زندگی تاثیر بگذارد.

محققان گفتند: دلایل جدید تاکید می کند زنان در دوره بارداری لازم است روغن ماهی بیشتری مصرف کنند که دارای اسیدهای آمینه امگا 3 است تا کودکان آنها در آینده زندگی بهتری داشته باشند.

محققان در تحقیقات خود حجم چربی ها و عضلات 293 کودک پسر و دختر را در سنین چهار و شش سالگی ارزیابی کرده و نتایج را با مقادیر مختلف انواع اسیدهای امینه گرفته شده از خون مادرانشان در دوره بارداری مقایسه کردند.

این تحقیقات نشان داد: کودکان متولد شده از مادرانی که بالاترین سطح امگا 6 را در جریان بارداری در خون خود داشتند؛ توده چربی بیشتری در بدن داشتند.

نیکلاس هارفی محقق مسئول تحقیقات گفت: این تحقیقات نشان می دهد که تغییرات رژیم غذایی مادر در دوره بارداری در راستای کاستن از مصرف امگا 6 چه بسا تاثیر مفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقیقات جدید نشان داد مصرف روغن نامناسب در بارداری باعث اضافه وزن کودک می شود

تحقیقات جدید نشان داد مصرف روغن نامناسب در بارداری باعث اضافه وزن کودک می شود