مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1391 ساعت 12:172013-01-11پزشكي

شیر مادر حاوی بیش از 700 نوع باکتری مفید است


شیر مادر ترکیبی از پروتیین، چربی، کربوهیدرات و مایعاتی است که تمام اینها برای رشد مغز و بدن لازم است و خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را کم می کند.

- محققان دریافتند شیر مادر حاوی بیش از 700 نوع باکتری مفید است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس به نقل از پایگاه خبری ساینس دیلی آمریکا، محققان مرکز مطالعات بهداشت عمومی اسپانیا کشف کردند: شیر مادر حاوی بیش از 700 نوع باکتری مفید است که بسیار بیش تر از پیش بینی هاست.

به گفته محققان، نقش مشخص باکتری ها همچنان روشن نیست اما این تنوع می تواند به کودک در هضم شیر کمک کرده یا چه بسا دستگاه ایمنی وی را تقویت کند.

محققان نمونه های اولین شیر مادر(آغوز) و سپس نمونه های شیر مادران شیرده بعد از یک تا 6ماه از زایمان را مورد بررسی قرار دادند و روشن شد که دومین نمونه شیر حاوی باکتری است که به طور معمول در دهان کودک شیرخوار وجود دارد.

خانم ماریا کارمن کولادو مسئول این تحقیقات گفت: هنوز نفهمیده ایم که این باکتریها در دهان کودکان هستند یا باکتریهایی هستند که از دهان کودک وارد شیر شده و ترکیبات آن را تغییر داده اند.

این تحقیقات همچنین روشن کرد: شیر مادرانی که دچار اضافه وزن هستند یا تحت عمل جراحی سزارین قرار می گیرند تنوع باکتریایی کمتری دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیر مادر حاوی بیش از 700 نوع باکتری مفید است

شیر مادر حاوی بیش از 700 نوع باکتری مفید است