مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1391 ساعت 09:282013-01-11پزشكي

تغذیه ناسالم عامل شیوع بیماری های غیرواگیردار است


یکی از دلایل مهم شیوع بیماری های غیرواگیردار نظیر انواع سرطان و دیابت در استان یزد، شیوه نادرست زندگی و تغذیه ناسالم مردم است.

- محمدرضا اعلایی در حاشیه همایش تغذیه سالم در اردکان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند رو به رشد بیماری های غیرواگیردار مثل بیماری های قلبی و عروقی،انواع سرطان ها و دیابت در جامعه اظهار داشت: با بررسی های انجام شده علت ریشه ای این نوع بیماری های مهلک در شیوه نادرست زندگی مردم و تغذیه ناسالم نهفته است.

اعلایی افزود: گرایش به فست فوودها و غذاهای کنسرو شده و انواع نوشیدنی های صنعتی در بروز بیماری های غیرواگیردار، کم تحرکی و کاهش عمر مفید افراد نقش بسزایی ایفا می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این همایش یک روزه با هدف توسعه فرهنگ استفاده از غذاهای سنتی و محلی و ارائه اطلاعات و افزایش آگاهی عمومی مردم درباره مضرات ناشی از مصرف فست فوودها و غذاهای غیرسنتی با حضور بیش از 100 نفر از رابطان بهداشت شهرستان اردکان در کانون شهید مدرس این شهر برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، در این همایش یک روزه از 10 نفر از بانوان آشپز اردکانی که غذاهای محلی آنها از نظر طعم و استفاده از مواد غذایی سالم توسط کارشناسان تغذیه برتر شناخته شد، تقدیر به عمل آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه ناسالم عامل شیوع بیماری های غیرواگیردار است

تغذیه ناسالم عامل شیوع بیماری های غیرواگیردار است