مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1391 ساعت 06:462013-01-09پزشكي

آثار دیابت بر چشم و راه های کنترل آن


عضو هیات علمی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به این که دیابت یک بیماری مزمن است که در اثر آن توانایی بدن در سوخت و ساز کامل قندها کاهش می یابد، اظهار داشت: دیابت عوارض بسیار زیادی در بدن ایجاد می کند و چشم یکی از مهمترین ارگان هایی است که در دیابت درگیر می شود و در صورت عدم توجه بیمار به آن می تواند موجب نابینایی کامل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه خوزستان، دکتر محمد ملک احمدی اظهار کرد: تحقیقات مختلف نشان داده که 70 تا 80 درصد افراد دیابتی 20 سال پس از شروع بیماری دچار مشکلات چشمی می شوند.

بیماری دیابت می تواند موجب اختلالات زیادی در چشم شود که آب مروارید و آب سیاه از آن جمله اند ولی مهمترین و شایع ترین نوع درگیری چشم، آسیب شبکیه و عروق آن است.

این جراح و متخصص چشم پزشکی افزود: درگیری شبکیه در مراحل اولیه بدون علامت است و به تدریج و با گذشت زمان موجب کاهش دید و در نهایت، نابینایی غیرقابل برگشت می شود بنابراین با تشخیص و درمان به موقع شامل کنترل قند خون، لیزر شبکیه و در صورت لزوم جراحی می توان تا حد زیادی از نابینایی جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل توصیه می شود که همه افراد مبتلا به دیابت در صورتی که بیماری دیابت آنها قبل از 30 سالگی شروع شده است، در 5 سال ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار دیابت بر چشم و راه های کنترل آن

آثار دیابت بر چشم و راه های کنترل آن