مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1391 ساعت 11:532013-01-05پزشكي

غذای بومی ریشه در فرهنگ، شرایط اقتصادی و مذهبی هر جامعه دارد


رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک با تاکید اینکه فرهنگ غذای بومی ریشه در فرهنگ هر جامعه ، شرایط اقتصادی و مذهبی دارد تصریح کرد: - بایدغذاهای بومی و ارزش های آن را بازشناسی کنیم و از فست فود و غذاهای حاضری کمتر استفاده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، مسعود کریمی ظهر روز شنبه در اختتامیه جشنواره غذاهای سنتی و بومی محلی اراک افزود: در این مقطع زمانی فرهنگ دستخوش تغییراتی شده است که در الگوی غذایی نیز تاثیر گذاشته و هم اکنون غذاهای فست فودی و پرکالری که زمینه ساز بیماری های مانند چاقی است جایگزین غذاهای سنتی شده و سبزی و میوه ها حذف شده است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ غذای بومی ریشه در فرهنگ هر جامعه ، شرایط اقتصادی و مذهبی دارد تصریح کرد: بایدغذاهای بومی و ارزش های آن را بازشناسی کنیم و از فست فود و غذاهای حاضری کمتر استفاده شود.

تاکید بر استفاده نان سبوس دار مانند سنگک به جای نان های سفید کارشناس آموزش بهداشت مرکز بهداشت اراک با تاکید بر استفاده نان سبوس دار مانند سنگک به جای نان های سفید ، بیان کرد: برخی عادات نادرست غذایی را باید تغییر داد مثلا جایگزینی دوغ کم نمک یا نوشیدنی های سنتی کم شیرین به جای نوشابه ها و آب میوه ها ی شیرین و گازدار، استفاده از سالاد با آب لیمو، روغن زیتون، یا سبزی خوردن و ماست و لبنیات کم چرب در رژیم غذایی بس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غذای بومی ریشه در فرهنگ، شرایط اقتصادی و مذهبی هر جامعه دارد

غذای بومی ریشه در فرهنگ، شرایط اقتصادی و مذهبی هر جامعه دارد