مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1391 ساعت 11:432013-01-05پزشكي

جشنواره غذاهای سنتی و بومی محلی اراک به کار خود پایان داد


جشنواره غذاهای بومی محلی اراک در راستای سلسله برنامه های سومین بسیج آموزشی تغذیه صحیح در اراک به ظهر روز شنبه به کار خود پایان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، در این جشنواره که از نهم دی ماه آغاز شده بود، کارکنان، رابطین بهداشت مرکز بهداشت شهرستان اراک انواع غذاهای محلی و سنتی اراک را عرضه کردند.

کارشناس آموزش بهداشت مرکز بهداشت اراک گفت: سه سال است که در سطح کشور برنامه ای با عنوان بسیج تغذیه صحیح آغاز شده است که هرسال یک رویکرد را دنبال می کند.

فاطمه ذاکری با بیان اینکه سال گذشته رویکرد جلوگیری از چاقی و اضافه وزن دنبال شد، افزود: امسال این برنامه با رویکرد احیای غذاهای سنتی و بومی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه جشنواره غذاهای سنتی و بومی اراک 35 نفر شرکت کردند، اظهار کرد: تمامی شرکت کنندگان در این جشنواره از چهار گروه اصلی مواد غذایی در طبخ غذاها استفاده کردند و انواع مصلح غذاها نیز در کنارشان استفاده شده است.

وی گفت: داوران این جشنواره کارشناسان آموزش بهداشت، تغذیه و بهداشت محیط مرکز بهداشت هستند و غذاهایی که معیارهای طبخ سالم غذا در آن رعایت شده باشند، امتیاز بیشتر را کسب می کند.

طیبه مسعودی یکی از شرکت کنندگان در این جشنواره در خصوص آش ماستتابه یکی از غذاهای محلی اراک گفت: گوشت، پیاز، لپه و برنج مواد اصلی این آش هستند ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره غذاهای سنتی و بومی محلی اراک به کار خود پایان داد

جشنواره غذاهای سنتی و بومی محلی اراک به کار خود پایان داد