مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1391 ساعت 03:032013-01-04پزشكي

استفاده محققان از مولکولی پروتیینی برای کنترل چاقی


محققان علوم پزشکی اعلام کردند مولکول پروتیینی موسوم به پی شصت و دو را کشف کرده اند که قادر است توازن سوخت و ساز را در بافت چربی بدن حفظ کند و به این وسیله می توان ، چاقی را کنترل کرد.

محققان دانشگاه سانفورد برنهام در مقاله ای در شماره اخیر نشریه تحقیقات بالینی اعلام کردند مولکول پی شصت و دو ، تعادل و توازن بین انواع چربی خوب و بد را در بافت چربی حفظ می کند و می توان آن را برای کنترل میزان چربی قهوه ای و چربی سفید که به ترتیب چربی های خوب و بد نامیده می شوند مورد استفاده قرار داد.

این محققان با همکاری گروهی از محققان دانشگاه سین سیناتی آمریکا و موسسه هلمهولتز زنتروم مونیخ در آلمان دریافتند می توان با اتکا به کارکرد این مولکول ، روشی نوین برای درمان چاقی ابداع کرد .

آنان می گویند هنگامی که مولکول پی شصت و دو وجود نداشته باشد میزان زیادی چربی در بدن تجمع می یابد بدون اینکه انرژی موجود در آن مصرف شود و بدن تصور می کند باید انرژی بیشتری ذخیره کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری یورک الرت در اینترنت ، محققان امیدوارند با کنترل این مولکول در بدن انسان ، بتوانند راه حلی مناسب برای درمان چاقی ابداع کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده محققان از مولکولی پروتیینی برای کنترل چاقی

استفاده محققان از مولکولی پروتیینی برای کنترل چاقی