مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1391 ساعت 07:252012-12-31سياسي

مدیرجهادکشاورزی آمل خبر داد اجرای طرح اصلاح نژاد دام روستایی در آمل


مدیرجهادکشاورزی آمل از اجرای طرح اصلاح نژاد دام روستایی با هدف آمیخته گری گاو با اسپرم نژاد سمینتال در این شهرستان خبر داد.

- مرتضی امینی نیاکی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در آمل با اعلام اینکه این طرح با پیمانکاری شرکت آمار دام طبرستان در قالب 9 روستا در حال انجام است، افزود: در این طرح برای 22 واحد پرورش گاو شیری به تعداد 382 راس پیگیری انجام شده است.

وی بیان داشت: در این راستا سه مامور تلقیح مصنوعی به انجام تلقیح 160 راس دام مبادرت کردند و دو مامور ثبت مشخصات نیز علاوه بر ثبت گاو مولد به تعداد 382 راس، مبادرت به رکوردگیری ماهیانه گاوهای تحت پوشش کردند که جمعاً 608 راس دام در طی دوره رکوردگیری شده است.

امینی تاکید کرد: در همین راستا عملیات پروژه آمیخته گری گوسفند به شیوه لاپاراسکوپی نیز با اسپرم نژاد رومانف روسی نیز صورت گرفت.

وی اظهار داشت: این طرح نیز با پیمانکاری شرکت نوآوران 87 آمل برای 300 راس گوسفند باهدف ایجاد همزمانی فحلی در دام و متعاقب آن همزمانی زایش در گله و چندقلو زایی در گله جهت بهبود مدیریت پرورش و مدیریت تغذیه در گله و در نهایت ارتقای تولید گوشت قرمز پیگیری و در حال انجام است.

مدیرجهاد کشاورزی آمل با اشاره به اعتبارات این بخش کشاورزی آمل تصریح کرد: در راستای توسعه بخش کشاورزی از محل ستاد توسعه بخش کشاورزی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرجهادکشاورزی آمل خبر داد اجرای طرح اصلاح نژاد دام روستایی در آمل

مدیرجهادکشاورزی آمل خبر داد اجرای طرح اصلاح نژاد دام روستایی در آمل