مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1391 ساعت 07:132012-12-30اقتصادي

تولید غشایی برای بازیافت پساب کارخانه های آنتی بیوتیک سازی


پژوهشگران دانشگاه صنعتی خواجه نصیر غشایی را برای تصفیه پساب کارخانه های تولید کننده آنتی بیوتیک عرضه کردند ضمن آنکه موفق شدند به روشهای بیولوژیکی پسابهای نفتی را به آب قابل بازیافت تبدیل کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، دکتر سید احمد میرباقری در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد تصفیه خانه های پالایشگاه ها نفت، افزود: این تصفیه خانه ها پر هزینه و مصرف انرژی آن بالا است و به منظور کاهش هزینه های تصفیه پساب پالایشگاه ها اقدام به طراحی سیستم کم هزینه کردیم.

وی از تولید غشای نانو لوله کربنی در دانشگاه خواجه نصیر خبر داد و گفت: این غشا با حمایت پالایشگاه نفت برای تصفیه پساب پالایشگاه های نفت تولید شده است.

میرباقری با بیان اینکه این غشا قادر به جداسازی آلاینده های نفتی است، اظهار داشت: راندمان این غشا نسبت به تصفیه خانه پالایشگاه نفت بیشتر و قادر است پسابها را به آب قابل بازیافت تبدیل کند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر، با تاکید بر اینکه آب خروجی از این غشا قابل استفاده در فرآیندهای بعدی پالایشگاه است، یادآور شد: از این غشاها همچنین می توان برای تصفیه پساب صنایع فولادسازی که حاوی فلزات سنگین است نیز به کار برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید غشایی برای بازیافت پساب کارخانه های آنتی بیوتیک سازی

تولید غشایی برای بازیافت پساب کارخانه های آنتی بیوتیک سازی