مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1391 ساعت 07:582012-12-26سياسي

منشأ ریزگردها در کشور شناسایی شد/ عراق و سوریه کانون 50درصد طوفانها


دبیر ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به شناسایی کانون های ریزگردها در کشور گفت: - با بررسی 70 توفان ریزگرد مشخص شد که منشا 50 درصد طوفان ها، شمال عراق و سوریه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، دکتر حسینعلی بهرامی از شناسایی کانون های داخلی و خارجی مولد ریزگردها خبر داد و افزود: بررسی 70 طوفان ریزگرد نشان داد که 40 مورد از این طوفان ها از شمال عراق و سوریه وارد کشور می شود که این میزان 50 درصد ریزگردهای وارد شده به کشور را شامل می شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست، با بیان اینکه گزارش شناسایی کانون های تولید ریزگرد در قالب 4 مجلد تهیه شده است، اظهار داشت: اقدامات برای مقابله با پدیده ریزگردها بر اساس نتایج از بررسی صورت خواهد گرفت.

بهرامی، پدیده ریزگردها را از مسائل اقلیمی بخشهای غرب و جنوب کشور دانست و اضافه کرد: 3 فاز برای این پدیده مشخص شده است که شامل جدا شدن ذرات از کانون ها و مناطقی که تولید کننده ریزگرد هستند، حمل ریزگردها توسط باد و فرونشت این ذرات به دلیل کاهش سرعت باد می شود.

وی با تاکید بر ضرورت تثبیت ذرات در محل، خاطر نشان کرد: هر اقدام مکانیکی برای تثبیت اگر با تثبیت بیولوژیک به معنای کاشت گیاهان و توسعه پوشش گیاهی همراه نباشد، منجر به ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منشأ ریزگردها در کشور شناسایی شد/ عراق و سوریه کانون 50درصد طوفانها

منشأ ریزگردها در کشور شناسایی شد/ عراق و سوریه کانون 50درصد طوفانها