مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1391 ساعت 07:282012-12-25اقتصادي

تالاب انزلی گنجینه ذخایر ژنتیکی آبزیان/ لزوم تسریع اجرای طرح احیا


تالاب بین المللی انزلی گنجینه ذخایر ژنتیکی آبزیان، در حاشیه جنوب غربی دریای خزر با ویژگی های منحصر به فرد خود در فهرست کنوانسیون رامسر قرار دارد و حفاظت از آن وظیفه ای فراملی است.

- تالاب انزلی گنجینه ذخایر ژنتیکی آبزیان/ لزوم تسریع اجرای طرح احیا بندر انزلی - خبرگزاری مهر: تالاب بین المللی انزلی گنجینه ذخایر ژنتیکی آبزیان، در حاشیه جنوب غربی دریای خزر با ویژگی های منحصر به فرد خود در فهرست کنوانسیون رامسر قرار دارد و حفاظت از آن وظیفه ای فراملی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، اگرچه کشور ایران در محدوده مناطق خشک و نیمه خشک کره زمین قرار دارد و تعداد تالاب های آن به نسبت مناطق مرطوب کم است ولی به دلیل تنوع شرایط اقلیمی دارای تالاب های گوناگون با ویژگی های متفاوتی است که در میان آنها تالاب انزلی دارای ارزش و اهمیت خاصی است.

تالاب ها از مهمترین عرصه های زیست در جهان هستند عضو هیئت علمی گروه محیط زیست دانشگاه گیلان در این باره می گوید: تالاب انزلی به دلیل شرایط اکولوژیک خاص در سطح ملی و بین المللی در فهرست تالاب های با ارزش بین المللی در پیمان نامه رامسر قرار گرفته است.

کریم ثابت رفتار افزود: تالاب ها از جمله مهمترین عرصه های زیست در جهان هستند که به دلیل تنوع زیستی منحصربه فرد، حجم زیست توده تولیدی، نقش کنترلی در سیستم های هید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب انزلی گنجینه ذخایر ژنتیکی آبزیان/ لزوم تسریع اجرای طرح احیا

تالاب انزلی گنجینه ذخایر ژنتیکی آبزیان/ لزوم تسریع اجرای طرح احیا