مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1391 ساعت 14:432012-12-23اقتصادي

گزارش مکتوب ... کهگیلویه و بویراحمد مستعد آبزی پروری


کهگیلویه و بویراحمد با داشتن شرایط مطلوب آبزی پروری و با داشتن مجموعه عوامل تولید آبزیان از جمله آب ، زمین و دمای مناسب جزو مناطق مستعد برای تولید انواع آبزیان است .

توسعه طرح های آبزی پروری علاوه بر تولید و توسعه صادرات و بهبود وضعیت اقتصادی مردم موجب اشتغال زایی و تغذیه سالم و تأمین پروتیین مورد نیاز مردم و به تبع آن سلامت جامعه می شود .

شرایط اقلیمی مطلوب و بسترهای طبیعی مناسبی از جمله رودخانه دائمی و فصلی ، وجود بیش از 700 چشمه ، 1000 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و دهها سد ، داشتن دو نوع آب و هوای گرمسیری و سردسیری که می توان با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت ها به احداث مزارع کوچک و بزرگ اقدام کرد .

مدیر کل شیلات کهگیلویه و بویراحمد می گوید : در 2 سال گذشته (89) میانگین سرانه مصرف ماهی در کشور بیش از 7 کیلوگرم و در استان چهار کیلوگرم بود که 3 کیلوگرم نسبت به متوسط کشوری کمتر نشان می داد و هم اکنون سرانه مصرف ماهی در جهان 17 کیلوگرم ، در کشور بیش از 8 کیلوگرم و در این استان چهار و نیم کیلوگرم است.

محمود اسدی می افزاید : سال 89 میزان تولید ماهی حدود7 هزار تن و سال 90 این میزان به 9 هزار تن رسید به گونه ای که این استان رتبه چهارم تولید ماهیان سردآبی در کشور را کسب کرد و از کل تولید استان کمتر از 2 هزار تن(20 درصد ) آن به مصرف داخل استان و 8


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش مکتوب ... کهگیلویه و بویراحمد مستعد آبزی پروری

گزارش مکتوب ... کهگیلویه و بویراحمد مستعد آبزی پروری