مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مهر 1391 ساعت 10:052012-10-05دانش

وزیر علوم: برای اسلامی کردن دانشگاه ها نیازمند کمک حوزه هستیم


ما برای اسلامی کردن دانشگاه ها، به طور ویژه نیازمند کمک و حمایت حوزه و روحانیت هستیم.

- " کامران دانشجو در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری ویژه علوم انسان در کشور اظهار داشت: ما 15 کارگروه تحول و بررسی سرفصل های علوم انسانی را ایجاد کرده ایم که در این باره از کمک و مشورت برخی نهادهای حوزوی نیز بهره می بریم.

وی افزود: حدود 400 سرفصل در این باره بازنگری شده که 100 سر فصل آن از آغازسال تحصیلی جدید ابلاغ شده و بقیه نیز ان شاءالله انجام خواهد شد.

دانشجو همچنین با اشاره به اینکه بین 10 تا 12 هزار استاد جدید جذب شده است، گفت: سعی کرده ایم در این فرآیند اساتیدی جذب شوند که از حیث جهان بینی الهی و اسلامی و نیز تسلط به علوم روز سرآمد باشند.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ابراز داشت: در رابطه با مسئله اسلامی شدن دانشگاه ها، در بحث متون و جذب اساتید، کارها و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، البته بسیاری از اساتید فعلی ما اساتید خوبی هستند منتهای مراتب باید فضای دانشگاه ها فضای اسلامی باشد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: متاسفانه فضای دانشگاه های ما کپی برداری شده از دانشگاه های غربی است که از زمان رضاخان وارد کشور ما شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر علوم: برای اسلامی کردن دانشگاه ها نیازمند کمک حوزه هستیم

وزیر علوم: برای اسلامی کردن دانشگاه ها نیازمند کمک حوزه هستیم