مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1391 ساعت 09:072012-10-03سياسي

کنسرسیوم طراحی و ساخت ماهواره در مدار ژئو تشکیل شود


عضو شورای عالی فضایی کشور پیشنهاد کرد:کنسرسیومی برای طراحی و ساخت ماهواره در مدار ژئو تشکیل شود.

حسین بلندی در مراسم افتتاحیه هفته جهانی فضا گفت: در هفت سال اخیر گام های بلندی در حوزه فضایی برداشته شده است و توانمندی اجرای طرح هایی مانند طراحی و ساخت ماهواره ژئو را داریم.

وی افزود: سازمان فضایی ایران قدرت مدیریت یکپارچه را دارد و باید از این فرصت بوجود آمده استفاده کند و چشم انداز فعالیت های قابل دسترس را رقم بزند.

بلندی با اشاره به طراحی و ساخت ایستگاه زمینی در مدت 45 روز گفت: این حرکت ریسک بالایی داشت اما موفق شدیم آن را بسازیم و جواب هم گرفتیم.

رییس مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه در بخش فضایی حرکت های ما ابتدا جهت دار نبود اما اکنون با جهت دارشدن به محصول می رسد، افزود: باید مقایسه کنیم که در سال 84 در کجای دستاوردهای فضایی بودیم و اکنون به کجا رسیده ایم، ما فکر نمی کردیم در کوتاه مدت به دستاوردهای کنونی در عرصه فضا دست یابیم.

بلندی گفت: تولید دانش برای طراحی و ساخت ماهواره و نیز تقویت نیروی انسانی لازم از برنامه های مصوب فضایی ما بود که در این باره طراحی و ساخت سه ماهواره به سه دانشگاه کشور واگذار شد البته در این باره به استفاده از همکاری های خارجی ملزم شدیم اما هیچ طرف خارجی حاضر نشد با ما همکاری کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنسرسیوم طراحی و ساخت ماهواره در مدار ژئو تشکیل شود

کنسرسیوم طراحی و ساخت ماهواره در مدار ژئو تشکیل شود