مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1391 ساعت 04:012012-08-13سياسي

تاثیر تشویق در رشد هوش کودک


والدین با تشویق هر گام کوچک کودک می ‎توانند نقش مهمی در رشد هوش وی داشته باشند.

"زینب شکوری"، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، افزود: هوش از دیدگاه دیوید وکسلر روان شناس به معنای ظرفیت کلی یک شخص برای منطقی فکر کردن و برخورد مؤثر با محیط است و در واقع توانایی یادگیری و کاربرد مهارت های لازم برای سازگاری با نیازهای جامعه و فرهنگ است و از نظر روان شناسان، هوش یک مفهوم چند بعدی دارد.

وی از هوش دیداری و فضایی به عنوان یکی از انواع هوش خبر داد و تصریح کرد: این نوع از هوش، گرایش تفکر در مورد تصاویر است و مفهوم دیگر هوش، هوش کلامی و زبانی است که توانایی استفاده از کلام و زبان در این افراد بالاتر از افراد عادی بوده و این افراد می توانند سخن وران خوبی باشد.

این روان شناساظهار کرد: بعد دیگر هوش، هوش منطقی و زبانی است که این افراد از استدلال منطقی خوبی برخوردار هستند و هوش بدنی و جنبشی از دیگر ابعاد هوش است که این افراد توانایی کنترل ماهرانه بدن خود را دارند که افراد آکروباتیک از این دسته از افراد هستند.

وی از دیگر ابعاد هوش به هوش درون فردی اشاره کرد و اذعان کرد: این افراد می توانند ارتباط بسیار قوی با اطرافیان خود برقرار کنند و هوش درون فردی از دیگر مفاهیم هوش است که این افراد درک بالایی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر تشویق در رشد هوش کودک

تاثیر تشویق در رشد هوش کودک