مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1391 ساعت 10:512012-06-06سياسي

در یک رساله دکتری محقق شد: برآورد مقاومت نهایی سکوهای دریایی


23 محققان دانشگاه علم و صنعت ایران با استفاده از تحلیل بار افزون دینامیکی تحت بارگذاری امواج موفق به برآورد مقاومت نهایی سکوهای دریایی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس پژوهشی ایسنا، مهندس محمدمهدی معمارپور، دانشجوی دوره دکتری دانشکده مهندسی عمران گرایش زلزله دانشگاه علم و صنعت ایران، پژوهشیرا در قالب رساله دکتری خود با راهنمایی دکتر محسنعلی شایانفر طراحی و ارائه کرده است.

بر اساس این رساله، کشور ما با دارا بودن منابع عظیم نفت و گاز همواره با مسائل مربوط به بهره برداری از میادین جدید و یا توسعه میادین موجود روبرو بوده است.

در این میان بهره برداری از ذخایر نفت و گاز موجود در فلات قاره از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در همین راستا ضرورت ساخت و بهره برداری از سکوهای جدید دریایی مطرح می شود.

از طرف دیگر شرایط خاص محیطی، عدم نگهداری مناسب از سکوها در طول بهره برداری و اتمام عمر مفید عمده ای از سکوهای موجود نیاز جدی به بررسی ظرفیت واقعی سکوهای موجود در کشور ما را در آینده نزدیک مطرح می کند.

به طور کلی رفتار غیرخطی و غیرالاستیک سکوهای دریایی فولادی مهاربندی شده تحت اثر نیروهای جانبی بزرگ همانند آنچه در مورد بار امواج با دوره بازگشت های بزرگ رخ می دهد، به طور عمده ناشی از رفتار غیرخطی مهاربندی ها و رفتار غیر خطی شمع ها در داخل خاک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در یک رساله دکتری محقق شد: برآورد مقاومت نهایی سکوهای دریایی

در یک رساله دکتری محقق شد: برآورد مقاومت نهایی سکوهای دریایی