مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 خرداد 1391 ساعت 07:562012-05-26سياسي

پیش بینی خواص مکانیکی و متالورژیکی در فرایند نورد داغ آلومینیومی


26 محققان دانشگاه علم و صنعت ایران موفق به پیش بینی خواص مکانیکی و متالورژیکی در فرایند نورد داغ آلومینیوم شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس پژوهشی ایسنا،مهندس حمیدرضا رضایی آشتیانی، دانشجوی دوره دکتری دانشکده مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی، سی­ام دانشگاه علم و صنعت ایران، در رساله دکتری خود که آن را با راهنمایی دکتر حسین بیسادی و مشاوره دکتر محمد حبیبی پارسا ارائه کرده، موفق به این مهم شده است.

بر اساس این رساله، آنچه در فرایندهای شکل دهی داغ از جمله نورد داغ اهمیت فراوان دارد، کنترل مناسب فرایند در حین تولید قطعه و ارزیابی رفتار آن در حین شکل دهی است که این ارزیابی توسط معادلات رفتاری انجام می شود.

در این رساله نیز یک مدل رفتاری برای کار داغ آلومینیوم خالص ارائه شد که پارامترهای مختلف فرایند ترمومکانیکیهمچون دما، میزان و نرخ تغییر شکل و همچنین اندازه دانه اولیه در آن لحاظ شده است.

ضمن اینکه این معادله رفتاری در دو توصیف لاگرانژی و اولری بر اساس اصول مکانیک محیط پیوسته و ترمودینامیک و آزمایشات تجربی بسط داده شد.

مقایسه بین نتایج پیش بینی شده از معادلات رفتاری و حاصل از انجام تست فشار داغ نشان می دهد که مدل رفتاری ارائه شده در هر دو فضای توصیف از دقت خوبی برخوردار بوده و قابلیت پیش بینی مناسب رفتار ماده در دمای تغییر شکل دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی خواص مکانیکی و متالورژیکی در فرایند نورد داغ آلومینیومی

پیش بینی خواص مکانیکی و متالورژیکی در فرایند نورد داغ آلومینیومی