مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 اردیبهشت 1391 ساعت 05:162012-05-18سياسي

جزییات ابعاد اقتصاد مقاومتی


منظور از اقتصاد مقاومتی واقعی یک اقتصاد مقاومتی فعال و پویاست نه یک اقتصاد منفعل و بسته چنانکه مقاومت برای دفع موانع پیشرفت و کوشش در مسیر حرکت و پیشرفت تعریف می شود.

- مسعود درخشان اقتصاددان برجسته در تحلیل ابعاد اقتصاد مقاومتی، با اشاره به دلباختگی مسئولان اقتصادی کشور به اقتصادغرب و ظواهر آن گفت: مهمترین مشکل اقتصاد مقاومتی غلبه بر تفکر غلط در سیاستگذاران اقتصاد کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مسعود درخشان استاد برجسته اقتصاد انرژی روز گذشته در اولین همایش ملی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: واژه اقتصاد مقاومتی بر این موضوع دلالت می کند که فشارها و ضربه های اقتصادی از سوی نیروهای متخاصم سد راه پیشرفت جامعه است که باید بر آن غلبه کرد.

وی با تقسیم فشارها به دو دسته داخلی و خارجی اظهار داشت: در راس فشار خارجی تحریم اقتصادی و در بخش داخلی نیز فشار همه نیروهایی که زمینه و بستر مناسب را برای تحقق اهداف سیاستهای فشار خارجی ها فراهم می کنند، وجود دارد.

درخشان فشار داخلی را به دو بخش تقسیم کرد و گفت: یکی از این بخش ها ناآگاهی ما اقتصاددانان است که نوعاً در مسیری سیاستگذاری می کنیم که خاص جریان مثلث اقتصاد تهاجمی غرب علیه اقتصاد ما است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: عامل د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات ابعاد اقتصاد مقاومتی

جزییات ابعاد اقتصاد مقاومتی