مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1391 ساعت 07:572012-09-09دانش

اجرای پروژه ساخت قطارهای پرسرعت در ایران/چرا از چین کمک نگیریم؟


عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به تلاش کشور برای رسیدن به فناوری طراحی و ساخت قطارهای پرسرعت گفت: هم اکنون در حال بررسی توانمندی های کشور در زمینه طراحی و ساخت بخش های مختلف مربوط به قطارهای پرسرعت هستیم.

داود یونسیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به تصویب پروژه ساخت و راه اندازی قطارهای پرسرعت در شورای عالی عتف گفت: مدت زمان اجرای این پروژه پنج سال تعیین شده و مجری این پروژه نیز دانشگاه علم و صنعت است.

طی این پروژه قرار است کارهای تحقیقاتی لازم برای ورود کشور به عرصه طراحی و ساخت قطارهای پرسرعت علی الخصوص قطارهای با سرعت 300 کیلومتر در ساعت انجام شود.

وی با اشاره به این که توسعه خطوط آهن و صنایع ریلی متناسب با ظرفیت های کشور نبوده است، گفت: وقتی سالانه این همه کالا از چین وارد کشور می شود، چرا تلاش نکنیم تا فناوری طراحی و ساخت قطارهای پرسرعت را از چین وارد ایران نکنیم.

باید بدانیم که چین در حال حاضر از پیشروترین کشورهای جهان در زمینه طراحی و ساخت قطارهای پرسرعت است.

یونسیان در عین حال با بیان این که امکان ساخت همه قطعات مربوط به قطارهای پرسرعت در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: برخی کشورهای منطقه از جمله ترکیه و عربستان طراحی، ساخت و بهره برداری از قطارهای پرسرعت را جزو برنامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای پروژه ساخت قطارهای پرسرعت در ایران/چرا از چین کمک نگیریم؟

اجرای پروژه ساخت قطارهای پرسرعت در ایران/چرا از چین کمک نگیریم؟