موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1391 ساعت 10:052012-09-08اقتصادي

رییس دانشکده علم و صنعت اصفهان خبر داد مصوبه شورای عطف برای ساخت لکوموتیو و قطار پرسرعت تا 5 سال آینده


رییس دانشکده علم و صنعت اصفهان از مصوبه شورای عطف برای ساخت و راه اندازی قطار پرسرعت با استفاده از توان تولید لکوموتیو در داخل خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، داوود یونسیان اظهار داشت: طبق مصوبه شورای عطف متشکل از وزرای صنعت، علوم، بهداشت و راه پروژه ساخت و راه اندازی قطارهای پرسرعت در کشور در طول 5 سال اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته با توجه به چشمگیر کشور در زمینه تولید دانش محور، مسئولان از جمله رییس جمهور و 4 نفر از وزرای مرتبط با صنعت، یک سری پروژه کلان جهت اجرا در کشور تعریف کردند که به دانشگاه ها واگذار شود.

یونسیان توضیح داد: در این راستا 200 طرح پیشنهادی مطرح شد که 37 طرح به تصویب رسید و یکی از آنها ساخت و راه اندازی قطارهای پر سرعت در کشور است.

وی با بیان اینکه مسئولیت اجرای این پروژه به دانشگاه علم و صنعت واگذار شده است، گفت: این طرح در طول 5 سال اجرا خواهد شد که از سازندگان داخلی و شرکت های تولید کننده لکوموتیو و اجزای آن استفاده خواهد شد.

این مدیر با بیان اینکه ساخت قطارهای پر سرعت از نظر سطح تکنولوژی با ساخت ماهواره هم رده است، افزود: شناسایی پتانسیل موجود در ساخت لکوموتیو می تواند به اجرای این طرح کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس دانشکده علم و صنعت اصفهان خبر داد مصوبه شورای عطف برای ساخت لکوموتیو و قطار پرسرعت تا 5 سال آینده

رییس دانشکده علم و صنعت اصفهان خبر داد مصوبه شورای عطف برای ساخت لکوموتیو و قطار پرسرعت تا 5 سال آینده